Řekneš to všem?

řekneš to všem

Máte něco, co byste rádi rozhlásili, nejlépe po celém světě?

Proto je zde reklama na FB, a s tím spojená identifikovaná osoba.

Nyní i s návodem, jak se přihlásit.

Reklama na FB a identifikovaná osoba

Pokud máte něco, nějaký výrobek, službu, nebo třeba podáváte, případně se chystáte prodávat e-book a chcete to říci všem?

Tak na to je Facebook, jako stvořený.

Jsou dvě možnosti:

1. Reklamu využíváte  jako fyzická osoba, tedy jako fanoušek, který nic neprodává, a ani nikdy nebude.

Do reklamy dává nemalé peníze opravdu jen z čisté radosti, a aby měl na stránce hodně fanoušků a liků. Zaškrtnete tedy,  reklama není  použita pro podnikatelské účely.

Po sjednané sadě reklam, buď na konci měsíce, nebo až dosáhnete 600 Kč dostanete od FB fakturu, kde je cena za reklamu + dph. Zaplatíte a jste rádi, že jste se zviditelnili na FB, a zaplatili DPH Irsku a dále „nic nemusíte“.

Tento postup, vám však nikdo moc dlouho věřit nebude.

Osobně se držím v podnikání hesla“ přiměřeně, přiměřeně“ Neboli všeho s mírou.

Reklama na FB se využívá převážně pro podnikatelské účely za účelem ŘEKNI TO VŠEM Facebooku!

 

2.  Používám reklamu k podnikání.

Zpočátku poněkud unavné, jako uživatel doufám, že mi reklama přinese další kontakty do databáze, kterou následně využiji k prodeji své služby nebo produktu nebo třeba e-booku, a doufám v sexy výsledek.

Jak to tedy funguje?

Jenom na TO (reklama) pomyslíte, tak vám začíná nová daňová povinnost. Dalo by se říci, s prvním kliknutím do správce reklam.

Proč?

Protože přijímáte službu ze zahraničí, a v platbě za Facebook není zahrnuta daň z přidané hodnoty (DPH), musíte se, nebo-li máte, ze zákona povinnost, se o to postarat sami. Tj. odvést DPH u nás. (ne Irsku)

Jsou dvě možnosti:

1. Pro plátce DPH,  se zase tak nic nemění.

2. Nebo se stanete Identifikovanou osobou podle (§ 6g-i zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)

Identifikovanou osobou se stanete, i když nechcete.

Zde jsou nové povinnosti. Holt sleva není zadarmo.

Identifikovaná osoba:

  • Musí podat do 15 dnů od tohoto okamžiku (ten okamžik je datum první faktury na FB) přihlášku k registraci k DPH u svého finančního úřadu (§ 97)
  • Musí vést si evidenci, jakou službu, od koho a za kolik jste pořídili (§ 100, § 100a), tj. evidovat faktury z Facebooku
  • Musí pravidelně podávat přiznání k DPH a odvádět DPH (§ 101 odst. 6) do 25 v měsíci, nově registrovaní mají měsíční zdaňovací období, a to pokud má náplň, tj. když je z čeho, má vyúčtovanou reklamu.

Příklad:

Reklamu v měsíci (lednu) používáte-podáte přiznání a platíte (25.2.)

Reklamu v měsíci nepoužíváte-nepodáte přiznání-neplatíte

Toto vše se týká jen služeb ze zahraničí (AdWords, Bing Ads, reklama Facebook)

U aktivit na území ČR se vůbec nic nemění a žádné nové povinnosti nemáte.

Jak se rychle a stručně přihlásit si přečtěte zde. Vše se děje elektronicky, na FÚ se již dnes nechodí

Příště o přiznání k dph pro Identifikovanou osobu.

Není to “ tak složité“ jako přihláška. Je to o tom, že z reklamy, která vás stála např. 100 Kč, odvedete ještě navíc 21 Kč NAŠIM (desátek za podnikání ve výši 21 % )

Na témata kolem DPH mám pěknou sérii článků na podnikatelském webu Agenda s nadhledem

Identifikovaná osoba a hlavně Mapa DPH ke stažení zdarma.

Datová schránka,

Přihláška k MOSS

 

Marta Veselá
Pomáhám lidem, kteří nemají rádi papírování a jsou kreativně založení, zvládnout agendu, snadno a rychle, aby se mohli věnovat svým snům Můj příběh si přečtěte zde >>
Komentáře
  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky
  • Mapa DPH

    Pokud kupujete nebo prodáváte elektronické služby z EU a do EU, čekají vás drobné výzvy. Třeba s režimem identifikovaná osoba. Neklesejte na mysli. Připravila jsem pro vás základní nápovědu ZDARMA.

  • E-book zdarma Paragrafy

    Za pár minut zjistíte (a napravíte chyby), v podnikatelských oficialitách na vašem webu.