Jak vznikly motivační karty Báry Veselé

Bára si umí splnit sen. A to pěkně svižně. Může za to Stáňa Stiborová, protože 7. 10. 2019 ten den napsala na FB otázku: „Jakou JEDNU VĚC můžete udělat dnes, abyste změnili svůj zítřek?“…ten den Bára poslala první e-mail do tiskárny.

Motivační karty

Představ se Báro, čtenářům…

Ahoj, jsem Bára. Máma čtyř chlapů a žena báječného muže. Kluky už sedmý rok vzděláváme doma. Už tři roky pomáhám rodinám, které chtějí učit nebo učí doma. Píšu pro ně blog a různé e-booky.

O čem je tvůj projekt?

Dlouho už mi vadí, že kluci, a vlastně i já, koukáme pořád do mobilů. Nevidíme to hezké kolem sebe. Nejsme přítomní…

Taky mi je strašně nepříjemné, že se kluci pořád hádají, dělají si naschvály, nespolupracují spolu (vím, normální sourozenecká láska). Pořídila jsem v průběhu let spoustu různých karet – inspiračních, motivačních, ctností…

Ale u všech mi chybí nějaká jasná, jednoduchá výzva (call to action). Něco, jak to uvést do praxe. Tak jsem si takové karty vytvořila…

Kdy tě napadl nápad s kartami a k čemu jsou?

Myšlenka karet ke mně přišla někdy v květnu. V červnu se začala prodávat jejich online verze. Vlastně jsem je původně ani tisknout nechtěla. Byl to takový sen, který jsem viděla někde za 100 let. Hodně lidí mi ale psalo o tištěnou verzi. Nejčastěji psali, že nemají barevnou tiskárnu, laminovačku, jsou nešikovní nebo by karty chtěli jako dárek…

Dlouho jsem odolávala, ale nakonec jsem neodolala…

Kdy jsi začala s přípravou?

7. 10. 2019 jsem napsala první mail do tiskárny. Mohla za to vlastně Stáňa Stiborová, protože ten den napsala na FB otázku: „Jakou JEDNU VĚC můžete udělat dnes, abyste změnili svůj zítřek?”… Odeslala jsem první e-mail do tiskárny.

Držela ses plánu? Většina projektů se  hodně protáhne.

Plán jsem hlavně předbíhala. Chtěla jsem za každou cenu stihnout Vánoce, takže to byl vážně mazec. V době, kdy jsem kontaktovala tiskárnu, jsem ani netušila, jak budu karty financovat, neměla jsem je graficky připravené pro tisk… nic. Měla jsem jen myšlenku a v Canvě zpracovanou online verzi…

Pomohl ti někdo s realizací?

Ano i ne. Obrovskou podporu jsem měla od svého muže, mamky a nejlepší kamarádky Lucky. Tu podporu vnímám jako obrovskou pomoc. Jinak mamka pro mě šije pytlíky, které s kartami dodáváme.

Proč jsi zvolila zrovna toho vydavatele?

Vydavatele http://www.hracikarty.cz/ mi doporučila Andrea Grigerová, která u nich také vydávala karty. Přestože jsem oslovila ještě další tři tiskárny, tak tahle jednoznačně vyhrála. Tak milého, vstřícného člověka, který je vždycky ochotný odpovídat na milion laických otázek, bych stejně nikde jinde nenašla…

Proč jsi zvolila propagaci na HIT HITU?

Dlouho jsem zvažovala vlastní předprodej nebo HIT HIT.

Radila jsem se s lidmi, kteří přes něj vybírali a byli úspěšní. Nakonec vyhrál HIT HIT, ani vlastně nevím proč. Možná trochu falešný pocit jistoty. Byli jsme připravení cílovou částku v případě potřeby doplatit, protože karty jsme objednávali dřív, než dojela kampaň. Nakonec se ale vybralo 165% cílové částky, takže strach byl zbytečný. Je to obrovská emocionální jízda.

Jak sis před zahájením představovala, že bude reklamní kampaň probíhat?

Vlastně jsem měla úplně jasnou představu a přesně tak to probíhalo. Měla jsem v hlavě linii, po které se moje příspěvky posouvaly od začátku, prvotní myšlenky, přes objednávku u tiskárny, až po vyzvednutí karet v tiskárně.

K tomu mi běžely dvě reklamy na FB.

Jak moc tě propagace emočně zasáhla?

Nemám pocit, že by mě propagace nějak emočně zasáhla. Jen jsem byla hodně unavená. Rozhodla jsem se všechno zvládnout tak trochu v rekordním čase. Bylo to hodně náročné na organizaci. Všechno do sebe muselo zapadnout, aby se to stihlo a bylo to perfektní.

Jak a kde jsi karty propagovala?

Karty jsem propagovala jen na FB – na mojí fanpage, běžely dvě reklamy na FB a jednou jsem napsala na mailing list.

Co bylo pak, …dopsání knížky, křest, zasílání knížek.

2.12. 2019jsme si vyzvedli karty přímo v tiskárně. Ve stejném týdnu jsem si vyzvedla i ostatní odměny pro HIT HIT v reklamce a 9.12. začala rozesílka. S koncem HIT HITU 24.11. 2019 mi začal klasický předprodej https://veselabara.cz/motivacni-karty/.

Kolik balíčků se prodalo v kampani?  Jak se prodávají karty potom…

Přes HIT HITOVOU kampaň se prodalo 216 odměn, což je ale 284 balíčků karet. Od ukončení HIT HITU je do dnešního dne 30.12. uhrazeno dalších 417 objednávek. Z 1120 balíčků mi zbývá cca 300. Dneska jsem odeslala objednávku na dotisk.

Jaká byla časová investice od nápadu po realizaci?

Od skutečného rozhodnutí, že jdu do tištěné verze karet k rozjezdu kampaně na HIT HITU to je jen nějakých 17 dní.

Od rozhodnutí k vyzvednutí karet z tiskárny jsou to necelé dva měsíce. Karty za tu dobu prošly hodně velkou grafickou úpravou, korekturami a celkově jsem je za tu dobu hodně dovymazlila.

Co bys vzkázala těm, co o kartách uvažují?

Určitě to je cesta, která je schůdná, ale rozhodně to není zadarmo. Je potřeba tomu dát spoustu času a energie.

Co bys dnes dělala jinak?

Nic. Věci se dějí tak, jak mají a nemám pocit, že bych něco zpětně chtěla měnit.

Jen bych možná, vzhledem k energetickému vypětí, začala o pár dní nebo týdnů dřív, aby to nebylo všechno tak na těsno.

Vydáš po těchto zkušenostech ještě něco dalšího?

ANO, … už mám rozepsanou knížku…

Odkaz na Báry web a její karty

 

Marta Veselá
Pomáhám lidem, kteří nemají rádi papírování a jsou kreativně založení, zvládnout agendu, snadno a rychle, aby se mohli věnovat svým snům Můj příběh si přečtěte zde >>
Komentáře