Obrázky na blogu

Jeden obrázek řekne víc než tisíc slov. Lidé si obrázky lépe pamatují.

Mí fanoušci si na mém odborném blogu vyhledají potřebnou informaci, mnohem rychleji.Běžně píšu “to máš v článku s jablíčkem”.

Znáte to, dopíšete článek a hledáte skvělou ilustrační fotografii, která by článek správně dotvořila a okořenila.

Pokud s projektem začínáte, tak pravděpodobně sáhnete po fotkách zdarma do nějaké FREE fotobanky.

Je jich dost. Také jsem si to osobně vyzkoušela a mnoho času hledáním strávila.

Znáte to, jak vás to vcucne a nepustí?

Jednu fotku najdete poměrně snadno.

Pravděpodobně nechcete napsat jen jeden článek, ale mnoho článků. Jen tak, se o vás dozví spousta dalších potencionálních fanoušků.  Proto nikdy nehledejte jednu fotku. Uvažujte ve velkém a zapřemýšlejte o stylu. Buďte sví a styloví.

Nikdy nehledejte jen jednu fotku, myslete ve velkém

Fotky zdarma a téma

Představte si, že máte takové poněkud technické téma jako já.

Pokud je tu nějaký zcela nový čtenář, jen připomenu, že je to podnikatelská agenda, DPH, EET, GDPR a podobné lahůdky.

Netušila jsem, že DPH nikdo nefotí. Také o něm mimo expertní komunity nikdo nepíše, protože osobní rozvoj, má přeci jen více nadšených fanoušků.

Pravověrný účetní expert se spokojí s věcnou správností a ani ho nenapadne, že článek může být doplněný pěknou fotkou. A pokud fotku přidá, tak rozhodně první zdarma, kterou uvidí.

Nepíšu pro experty. Píšu pro kreativní lidi návody na různé podnikatelské oficiality, aby se ve světě paragrafů a daní neztratili. Jsou mezi nimi kartářky, malířky grafici, vědmy kartářky, cvičitelky jógy, zpěvačky, chovatelky psů, trenéři, … lidé velmi kreativní.

Z čeho jsem si mohla vybírat

  • Agenda je ve fotobankách zastoupena tak maximálně nějakými šanony, v počtu tři fotografie a dvě ilustrace.
  • Obrázky šanonů se se železnou pravidelností opakují v různých fotobankách.
  • Ve fotobankách se zhusta nalézají zátiší se zápisníky, případně kancelářské sponky, psací potřeby.
  • Nejvíce mne pobavilo psací pero. Psacím perem se píšou dopisy a podepisují smlouvy, přátelé. Pokud děláte závěrku, určitě si ruky vezmete cokoliv, kromě psacího pera.
  • Dále zátiší s kávou a papíry. Ten, kdo někdy věnoval účtování větší než malé množství času, má jistě osobní zážitek s vylitou kávou na účetní podklady nebo zákony případně do klávesnice, a podruhé by takovou blbost prostě neudělal. Káva a jiné nápoje se nacházejí mimo pracovní stůl.
  • Najde se i fotka šťastné úřednice. Není to ovšem šťastná úřednice vážení čtenáři, je to placená modelka.
  • Pak ještě nějaké ty zmačkané papíry. Ok, těch se dá dodat dost. A ještě k tomu nemusím šmírovat hodiny ve fotobance.

Problém je ten, že každý obrázek vypadá jinak, má jiného autora, nemají společný prvek, vůbec se k sobě nehodí.  

Je mnohem hezčí a lepší pro SEO i pro vaši značku, když nejsou obrázky, každý pes, jiná ves.

Jedno z řešení obrázků na web

Obrázky mi dělaly starosti dlouhou dobu, osobní web byl přehlídkou hledání a strakatosti, přesně, jak píšu výše.

Nechtělo se mi dokonce chodit ani na vlastní web. (Kdo to někdy zažil, přidá like).

Tak jsem zde na osobním webu všechny obrázky stáhla.

Ovšem na firemním webu jsem to vyřešila tak, že jsem maximálně spokojená. Podívejte se. 

Obrázky jsem delegovala.

Byla jsem vždy psaním článků tak vysílená, že se mi do hledání obrázků vůbec nechtělo. Předání obrázků do jiných rukou byl skvělý krok.

Jak nám to funguje s mou dvorní webovou kouzelnicí, Verčou Mašínovou?  Odborně si říká webmaster. Termín mi přijde studený na to, co vše Veronika umí.

I když MASTER to je.  Její práci najdete všude kolem. Podívejte se i na její stránky Báječný web.

Všemu předcházel návrh grafického řešení pro obrázek ke sdílení na FB a malý náhledový obrázek. Veronika mi poslala 5 návrhů, z nich jsme vybraly:

  • šablonu pro FB sdílení,
  • šablonu malý náhledový obrázek.
  • ujasnily jsem si odstíny barev mé značky na tomto webu,
  • zhruba nastínily styl obrázků a fotek,
  • Veronika vymyslela jistý sjednocující prvek. Poznáte, který to je?

Za léta spolupráce jsme naladěny na stejnou vlnu, tak není potřeba věci moc upřesňovat.

Jak pěkně mi to s obrázky funguje teď

  • Napíšu článek.
  • Napíšu Veronice, co může být na ilustračním obrázku. Někdy jeden obrázek, někdy dám víc tipů. Podívejte se třeba na “váhavé obrázky” podnikání podle živnostenského nebo autorského zákona.
  • Za pár hodin se podívám na web, a srdce mi plesá, protože je to vždycky hezčí, než jsem si představovala.
  • Občas mi Veronika pošle fakturu.
  • Cena v porovnání s úsporou času, nádherným výsledkem, držením trendu mé obchodní značky, je pro mě zanedbatelná.

O tom, jak pracovat s obrázky z fotobank, si přečtěte (a následně učiňte) více v e-booku ZDARMA Paragrafy, které musíte znát, než začnete prodávat e-book.

Příště napíšu, jak mít hezké a poměrně levné obrázky. A na co si dát pozor. Nechtějte obrázky ani služby zdarma. Dobrá práce si přece odměnu zaslouží, i ta vaše.

Marta Veselá
Pomáhám lidem, kteří nemají rádi papírování a jsou kreativně založení, zvládnout agendu, snadno a rychle, aby se mohli věnovat svým snům Můj příběh si přečtěte zde >>
Komentáře